2014 U.S.A Mountains & Geysers

Dag 30; Home Again

De kleur van het gras verraad dat we bijna op Schiphol zijn....

....en dan zijn we weer thuis met koffers vol met vuile kleding, souveniers, verhalen en mooie herinneringen.....

Helaas komen we er bij thuiskomst achter dat er een megacrash is geweest bij de host van ons reisblog Reismee. Alles wat we deze vakantie hebben gedeeld met jullie, alle verhalen die we op internet gezet hebben. Alles is weg. Zelfs van vorige reisblogs is weinig of niets meer over.... Het duurt even voor Reismee weer online is. Sommige blogs komen ongeschonden uit de crash, van sommige blogs zijn de verhalen er nog, maar moeten de foto's opnieuw ingevoegd worden en van andere blogs zijn gedeeltes gered en andere delen voorgoed verdwenen. Van ons reisblog 2014 is nagenoeg niets, maar dan ook niets meer over. We kunnen nog een aantal dagen terug halen uit het cashe geheugen van de computer, maar daar blijft het bij.

We hebben geprobeerd met behulp van onze herinneringen, de foto's en de creditcard afschriften zoveel mogelijk te herstellen van ons reisverslag. Op sommige dagen is dat goed, tot zeer goed gelukt op andere dagen bijna helemaal niet. Het is niet anders. Vandaag, bijna een jaar na dato, staat het laatste verhaal online.

We hopen dat jullie, misschien wel voor een 2e x, genoten hebben van onze foto's en verhalen.

We hebben van Reismee, voor onze andere reisblogs onbeperkt fotoruimte gekregen, dus de komende tijd zullen we ook daar wat updates uitvoeren. Één ding hebben we wel geleerd van deze crash. Bij een volgende vakantie gaan alle verhalen eerst in Word, zodat we zelf een bak-up hebben!!

Dankjewel voor het meereizen en al jullie lieve en leuke reacties....die we helaas ook allemaal kwijt zijn....

Wij gaan vanaf nu een nieuwe reis voor 2016 plannen. Hopenlijk reizen jullie dan weer met ons mee!

Liefs Benny & Anja xxoo

Dag 29; Venice Beach, CA - LAX - Amsterdam

En dan is het vandaag toch écht de laatste dag van deze rondreis/vakantie. Na het ontbijt worden de koffers ingepakt en de koelkast leeggemaakt en als alles klaar staat voor vertrek gaan we toch nog maar even, nog 1 xtje dan, naar de Venice Pier.

Nog 1x luisteren we naar de golven van de Pacific Ocean...

Nog 1x kijken we naar de surfers die uren en uren geduldig wachten op de perfecte golf...

Benny maakt nog een fotoreportage

Nog een laatste selfie

Anja maakt nog een fotoreportage

We laten ons nog 1 x fotograferen

...en dan is het toch écht tijd om dit heerlijke plekje te verlaten en naar het vliegveld te gaan.

Bij het hotel laden we alle bagage nog 1x in de auto en dan is het tijd om iedereen van The Inn at Venice Beach gedag te zeggen. Bye, bye....see you next time!

Bij Alamo leveren we onze auto in. Bye, bye Chevy....until we meet again!

En daar sta je dan....

De Alamo shuttle bus brengt ons naar LAX

Ja, het is 27 juni 2014, onze trouwdag, dag van vertrek...

Vlucht KL0602 Amsterdam ~ 1.50pm ~ Gate 121 ~ On time

'Our' plane

Koffers worden ingeladen...

En daar gaan we...

Bye, bye Los Angeles, bye, bye LAX

Bye, bye Marina del Rey

Bye, bye Venice Pier

Dag 28; Venice Beach, CA

Vandaag onze laatste volle dag van deze vakantie!! Na het ontbijt maken we nog een laatste wandeling over Ocean Front Walk :(
Één van de vele muurschilderingen in Venice Beach... 'History is a myth' by Rip Cronk

Venice Beach sculpture by Jeff Stein

Danny's

Venice Skate Park

Grafitti Walls

Als de Wall af is schilder je de muur paars en begin je gewoon weer van voren af aan...

Toerist!

Venice Beach Recreation Center

Muscle beach

Venice Pier

De rest van de dag hebben we, Anja kennende, op het strand doorgebracht!

Laughing

Aan het einde van de middag gaan we terug naar het hotel, frissen ons op en dan is het tijd om naar El Segundo te rijden. We hebben afgesproken met Pat (Lennon). Wij zijn al eens eerder bij hem thuis geweest en we rijden dan ook in één 1x goed. Hij zit in de voortuin op een bankje samen met de kat gitaar te spelen....livin' the good life!
De begroeting is warm, we brengen een uurtje bij hem thuis door en gaan dan, met Pat zijn auto, naar een heerlijk visrestaurant in El Segundo.
California Fish & Grill

Afbeeldingsresultaat voor california fish and grill el segundo

We hebben een supergezellige avond en werkelijk overheerlijk gegeten. Na afloop rijden we weer naar Pat's huis en dan is het tijd om terug naar het hotel te gaan. Pat wijst ons nog een kortere, simpelere weg dan dat we heen genomen hebben en in no-time zijn we terug in Venice Beach.
Nog 1 nachtje slapen, morgen zit deze heerlijke vakantie er weer op

Cry

Dag 27; Venice Beach, CA

Na het ontbijt lopen we langs de Canals naar John en Maria, waar John ons verwent met zijn overheerlijke koffie. De eerste fatsoenlijke koffie die we drinken, sinds we aangekomen zijn in V.S!

Maria moet werken, dus we blijven maar een uurtje, maar we maken nog een ‘selfie-op-afstand’…..

…..een John & Benny selfie…..

….. en Anja en Maria láten zich fotograferen (verschil moet er zijn)…..

…..en dan is het toch echt tijd voor Maria om te gaan. We lopen mee naar de bus en zwaaien haar uit. Byeeeee, we’ll see you again, soon! Xxoo

We lopen via Windward Ave richting Ocean Front Walk.

Venice Beach…..er wordt altijd wel een film of een commercial opgenomen.

De volgende stop is Animal House waar we voor de deur Ronnie (de eigenaar) tegen komen. Hij is blij verrast ons te zien. Kaitlyn is er vandaag niet, dus morgen gaan we nog even langs om de meegebrachte mini stroopwafels af te geven.

Homeless lady die al haar spullen aan het uistallen is...

We doen nog wat inkopen op de Boardwalk en gaan dan terug naar het hotel. Nadat we wat gedronken hebben huren we 2 fietsen en rijden dan richting Santa Monica.

We maken nog wat foto’s bij de Grafitti Walls, die er iedere dag weer anders uit zien…..

Geven nog wat geld uit opThird Street Promenade

Het is zoooo heerlijk fietsen hier, langs het strand!

Om 5 uur zijn we terug in het hotel en als we onze berichten checken hebben we een hele berg messages van Mark (Lennon) waarom we niets meer laten horen/bellen/contact opnemen?? We bellen meteen en spreken af vanavond met zijn vieren te gaan eten. Samen met Jeffrey haalt hij ons om 8pm op bij het hotel. We eten bij Enterprise Fish Company (aanbevolen door John).

Wij waren hier nog niet eerder geweest, maar het is zeker voor herhaling vatbaar. We hebben heerlijk gegeten en een supergezellige avond gehad.

Terug bij het hotel maken we nog een ‘memorie-picture’ en dan nemen we afscheid.

Dag 26; CitySightseeing Los Angeles

Om 10uur lopen we richting The Canali Cafe waar we vandaag op de Hop-on Hop-off bus zullen stappen richting Hollywood Blvd.

We zijn hier al wel een paar x geweest, maar hebben nog nooit de ster van Bruce Lee gevonden. Vandaag zijn we goed voorbereid en weten precies waar hij moet liggen.

We kopen een 24u ticket en kunnen zo de hele dag, onbeperkt in, uit én overstappen op de verschillende buslijnen. Uiteraard gaan we boven in de bus zitten

We rijden in Venice Beach, langs de Ballerina Clown…..

…..en we stappen uit bij de Santa Monica Pier

We stappen over op de volgende bus die ons richting LA zal brengen, we rijden door Beverly Hills…..

…..over Rodeo Drive….

…..en zien het beroemde Beverly Wilshire Hotel (Pretty Woman)

…..en dan stappen we over op de bus naar Hollywood. We komen langs het standbeeld van John Wayne

Het Peterson Automotive Museum, waar we héél graag naar toe willen, maar waar we de tijd nu niet voor hebben

We komen langs de La Brea Tar Pits, waar waar vanuit de ondergrond asfalt naar de oppervlakte sijpelt.

We zien, weliswaar in de verte, het beroemde Hollywood sign

En dan komen we eindelijk, we zitten inmiddels 2,5u in de bus aan op Hollywood Blvd, met het gebouw van Capitol Records...

….het oude El Capitain Theatre

We stappen uit vlakbij het Chinese Theatre, waar vroeger de Oscars werden uitgereikt

….en lopen meteen recht in de armen van Johnny Depp.....

We gaan op zoek naar de Bruce Lee ster! We komen veel sterren tegen, maar geen Bruce Lee. We vinden Michael Jackson…

We zoeken verder, lopen nog een xtje terug, hier moet het toch zijn….We besluiten het te vragen. We hebben een huisnummer, hoe moeilijk kan het zijn?? De jongen waar we het aan vragen (hij staat flyers) uit te delen, is echt vreselijk behulpzaam. Ja, we staan voor het goede nummer, hier moet het zijn, maar ook hij vindt de ster niet. Wel vinden we, daar zijn we al 2x langs gelopen, een ster ‘under construction’, oftewel helemaal ingepakt in plastic, ivm restauratiewerkzaamheden. Hij gaat het aan iemand anders vragen en die weet exact waar de Bruce Lee ster is, hij wijst loopt een stukje mee, wijst nog eens, ennnnn JAWEL, dit verzin je niet…..van de meer dan 2500 sterren die er op de Walk of Fame liggen is die van Bruce Lee afgedekt met plastic! Damn!!

We zijn er meteen klaar mee ;) en stappen weer op de bus. We rijden nog langs het Guitar Centre…..

…..over de Sunset Strip…..

The House of Blues…..

…..en langs The Troubadour. We willen er graag naar binnen, want hier hebben The Eagles én Venice ooit gespeeld, maar (uiteraard zou je bijna zeggen) is het gesloten!

We rijden nog een xtje door Beverly Hills, langs de Beverly Hills City Hall…..

De eerste electrische fontijn ooit in de U.S…..

…..en zien de brandweerpaaltjes, die overal in de V.S geschilderd én afgebladderd zijn, maar in Beverly Hills zijn ze, hoe sjiek, zilver!

Om 5u zijn we terug in Santa Monica

(Hoe komt het toch dat als je iemand anders een foto laat nemen je óf geen benen hebt óf je ogen dicht zijn??

Cry

Wenemen de laatste bus richting Venice Beach.

We komen nog langs wat vroeger Golds Gym was…..

…..en dan stappen we, helemaal afgeserveerd, onze heerlijk luxe hotelkamer weer binnen.

Na een bakkie koffie/thee gaan we eten bij The Terrace. Benny neemt Chicken Parmesan Pasta en Anja kiest voor 2 voorgerechten ipv 1 hoofdgerecht. Clamchowder (de lekkerste vissoep van de wereld) en gestoomde mosselen. We delen een stuk Threechocolate cake…..

** Voor nóg meer foto's van deze dag, kijk bij Foto's Dag 26

Dag 25; Venice Beach, CA

We starten de dag met een voetbalwedstrijd! Nederland-Chili wordt hier om 9.00am uitgezonden en uiteraard blijven we daar voor thuis. We halen zelfs het ontbijt op en nuttigen dat voor de tv

Laughing
Nederland wint met 2-0 en plaats zich hiermee voor de 8e finale's.

Door het craschen van de Reismee site is dit een dag die we terug moeten halen met foto's en de foto's laten zien dat we niets bijzonders hebben gedaan vandaag!

Tongue Out

We hebben iig Ocean Front Walk uitgelopen en, op verzoek van Mitchell, wat foto's van Muscle Beach genomen...

Benny twijfelt bij zijn favoriete Tattoo Shop of hij wel....of niet...of wel...of niet....

Maui Surf & Skate Shop

Snake Man King Solomon, die voor een $$ allerlei poses doet met zijn (plastic) slangen

Double Chocolate Chip Frappuccino @ Starbucksp

L.A view vanaf het hotel balkon

We eten vanavond bij Islands Burgers. We hebben hier in 2006 met Mark en Daryll voor het 1st gegeten en aangezien ze hier de best fries van de USA hebben, gaan we hier, als we in VB zijn, altijd wel een x eten. Benny heeft een Hawaiburger, met ananas, teryaki saus, sla, tomaat, ui, kaas en mayo en Anja heeft de soft shell fish taco's. Yummie, yummie!!

Na het eten gaan we naar de pier voor een prachtige Venice Beach sunset!

Morgen gaan we de hele dag op pad met de Hop-on Hop-off bus.

Dag 24; Venice Beach, CA

Vandaag een dag waarbij niets moet en alles mag. Behalve een dinnerdate met John & Maria vanavond, hebben we geen echte plannen, dus eerst maar eens een rondleiding door ons 'Home away from home'. In 2006, ter afsluiting van onze allereerste trip naar de U.S.A hebben we hier geslapen en we waren meteen verkocht. Het hotel was supergezellig en het personeel had niet vriendelijker kunnen zijn. Geen wonder dus, dat we er nu in 2014 voor de 8e x verblijven. We hebben, in de loop der jaren wel een aantal veranderingen/opknapbeurten meegemaakt, maar dat heeft het hotel alleen maar beter gemaakt.

Het hotel ligt aan Washington Blvd op 5min lopen van de Venice Pier en het strand en 10min lopen vanaf de famous Ocean Front Walk. Als je vanaf het hotel naar de pier loopt kom je langs de Venice Canals en talrijke restaurantjes, die we inmiddels bijna allemaal wel al een x geprobeerd hebben

Tongue Out

De buitenkant ziet er zo uit, met naast de ingang een mermaid mozaiek. Alle kamers hebben een balkonnetje en wij verblijven (op ons verzoek) meestal in een kamer aan de achterzijde van het hotel.

De kamers zijn supermooi en fris ingericht met overal foto's van Venice Beach toen en nu.

Dit is waar we iedere morgen ontbijten. Je kunt binnen zitten, maar ook buiten op deze heerlijke patio.

Zoals bijna elke morgen, als we in VB zijn, werken we na het ontbijt eerst de website bij. En dat lukt dus niet vandaag. Hebben we de hele vakantie al wat problemen....dachten we steeds dat het aan het internet in het hotel lag...vandaag is de site onbereikbaar. We kunnen er niet op, sterker nog, de hele site is niet terug te vinden.

Embarassed
Cry
Morgen nog maar eens proberen.....

We wandelen OFW uit, drinken koffie bij Figtree Café, doen wat inkopen en even na de middag zijn we weer terug op Washington Blvd. We drinken nogmaals koffie,maar nu bij Starbucks, met bananabread bij en gaan dan terug naar het hotel. We kleden om en brengen de rest van de middag op het strand door. Heerlijk!

Om 7pm hebben we afgesproken met John en Maria bij James Beach, waar we zullen eten.

Afbeeldingsresultaat voor james beach venice

We hebben een heerlijke avond en zijn pas weer laat terug bij het hotel.....

Dag 23; Venice Beach, CA

Wat is dit heerlijk wakker worden in deze zo vertrouwde hotelkamer. De balkondeur staat, uiteraard, open en zelfs de geluiden van buiten klinken bekend. Alsof we nooit weg geweest zijn.

Als Benny onder de douche staat, werkt Anja de website bij en zien we meteen dat we mail van Maria hebben. We hebben haar gi.av nog laten weten dat we vervroegd zijn aangekomen. We spreken af om te lunchen bij The Rose Cafe. John moet werken, maar die zien we later deze week zeker nog.

Na het ontbijt, wat al net zo vetrouwd is als de rest, nemen we de meegebrachte stroopwafels mee naar beneden en begroeten we Alfonso (frontdesk) en Olivia (Manager). "We're so welcome back" en "they're happy to see us again"

Laughing

We lopen naar de pier, genieten van de zon en de Pacific Ocean, wandelen over Ocean Front Walk en drinken koffie bij Figtree's Cafe om vervolgens bij The Rose Cafe aan te komen.

We zijn een kwartiertje te vroeg, wat we opvullen met koffie (guess who) en een heerlijke lemonade. Wat is het heerlijk om Maria weer te zien. Het is zoo véél te lang geleden al weer. We vinden een tafeltje in de schaduw op het terras, waar we genieten van een zalige lunch. Benny en Maria hebben een soort van laat ontbijtje, met croissantjes, kaas en vers fruit en Anja heeft een Ceasarsalad. We kletsen en kletsen en kletsen, er is zo veel te vertellen, tot het al bijna half 4 is. Hoe gezellig het ook is, wij moeten nu écht terug naar het hotel. We gaan vanavond met Mark (Lennon) en Jeffrey naar TopTune. Een singer-songwriters contest waar Mark aan mee doet. We hebben 6.10pm bij Mark afgesproken(I will be rushing around until then getting ready so don't come earlier...hahaha!), zodat we achter hem aan kunnen rijden en niet verdwaald raken in L.A en we willen toch nog wel even opfrissen en omkleden.We zeggen Maria gedag en spreken af dat we bellen/mailen en we zullen elkaar zeker nog zien deze week. We hebben tenslotte ook nog een koffer met Dutch stuff om af te leveren!

Tongue Out

Als we net terug in het hotel zijn hebben we een berichtje van Mark "Come now!...other people now coming early.... if you want." Kort maar krachtig!

Undecided
. We springen snel onder de douche en vertrekken dan richting Casa Mark & Jeffrey. We hebben het huis snel gevonden en idd we zijn de laatste die binnenkomen. We maken kennis met Cris, zij zal met Mark & Jeffrey voor ons uit rijden, met Robbie Wyckoff (mede-leadzanger The Wall) en zijn vrouw Victoria en een Engels/Schots echtpaar, waarvan we de namen zijn vergeten ...sorry
Frown
, want (buiten dat hij nu al 'iets' te veel gedronken heeft) zijn ze vreselijk aardig. We rijden 6.15u weg. Het is druk op de Interstate, maar Cris houdt rekening met ons en ze is dan ook makkelijk te volgen.

We leveren eerst nog wat eten af bij vrienden (verjaardag en we zijn van harte welkom later op de avond) en dan rijden we L.A in en naar Busby's East op Wilshire Blvd.

De auto gaat in de parkeergarage en eenmaal binnen (we staan op de guestlist) gaat Mark zich voorbereiden en zoeken wij met z'n allen een plekje aan de bar en bestellen wat te eten/drinken.

Als ook Virginia (zus van Mark) en Tony gearriveerd zijn en de zaal open is verhuizen we in afwachting van wat komen gaat.

TopTune is een singer-songwriters contest, waarbij 6 singer/songwriters willekeurig aan elkaar gekoppeld worden. Ze krijgen een song title en 17min de tijd om daar samen een song van te maken. Een jury; Gary Shapiro (comedian), Dennis Tufano (How can I be sure) en Nicole Sullivan (dog walker King of Queens) laat 1 van de 3 songs afvallen en door applaus beslist het publiek welke van de overgebleven songs dan het beste is.

Nicole Sullivan

Dennis Tufano ~ 'How can I be sure'

Helaas vallen Mark en zijn songmaatje als 1e af, maar we hebben een super gezellige avond, dus... who cares?

Wink

Na afloop besluiten we niet meer mee te gaan naar de verjaardag, maar lekker terug naar het hotel te gaan. We zeggen iedereen gedag, spreken af dat we Mark later in de week nog bellen om wat af te spreken en zoeken dan de auto op in de parkeergarage. We rijden tegelijk met Virginia en Tony weg en zij willen wel voor ons uit rijden tot we op Venice Boulevard zijn en we het verder zelf weten. Thnxx!