2014 U.S.A Mountains & Geysers

Dag 23; Venice Beach, CA

Wat is dit heerlijk wakker worden in deze zo vertrouwde hotelkamer. De balkondeur staat, uiteraard, open en zelfs de geluiden van buiten klinken bekend. Alsof we nooit weg geweest zijn.

Als Benny onder de douche staat, werkt Anja de website bij en zien we meteen dat we mail van Maria hebben. We hebben haar gi.av nog laten weten dat we vervroegd zijn aangekomen. We spreken af om te lunchen bij The Rose Cafe. John moet werken, maar die zien we later deze week zeker nog.

Na het ontbijt, wat al net zo vetrouwd is als de rest, nemen we de meegebrachte stroopwafels mee naar beneden en begroeten we Alfonso (frontdesk) en Olivia (Manager). "We're so welcome back" en "they're happy to see us again"

Laughing

We lopen naar de pier, genieten van de zon en de Pacific Ocean, wandelen over Ocean Front Walk en drinken koffie bij Figtree's Cafe om vervolgens bij The Rose Cafe aan te komen.

We zijn een kwartiertje te vroeg, wat we opvullen met koffie (guess who) en een heerlijke lemonade. Wat is het heerlijk om Maria weer te zien. Het is zoo véél te lang geleden al weer. We vinden een tafeltje in de schaduw op het terras, waar we genieten van een zalige lunch. Benny en Maria hebben een soort van laat ontbijtje, met croissantjes, kaas en vers fruit en Anja heeft een Ceasarsalad. We kletsen en kletsen en kletsen, er is zo veel te vertellen, tot het al bijna half 4 is. Hoe gezellig het ook is, wij moeten nu écht terug naar het hotel. We gaan vanavond met Mark (Lennon) en Jeffrey naar TopTune. Een singer-songwriters contest waar Mark aan mee doet. We hebben 6.10pm bij Mark afgesproken(I will be rushing around until then getting ready so don't come earlier...hahaha!), zodat we achter hem aan kunnen rijden en niet verdwaald raken in L.A en we willen toch nog wel even opfrissen en omkleden.We zeggen Maria gedag en spreken af dat we bellen/mailen en we zullen elkaar zeker nog zien deze week. We hebben tenslotte ook nog een koffer met Dutch stuff om af te leveren!

Tongue Out

Als we net terug in het hotel zijn hebben we een berichtje van Mark "Come now!...other people now coming early.... if you want." Kort maar krachtig!

Undecided
. We springen snel onder de douche en vertrekken dan richting Casa Mark & Jeffrey. We hebben het huis snel gevonden en idd we zijn de laatste die binnenkomen. We maken kennis met Cris, zij zal met Mark & Jeffrey voor ons uit rijden, met Robbie Wyckoff (mede-leadzanger The Wall) en zijn vrouw Victoria en een Engels/Schots echtpaar, waarvan we de namen zijn vergeten ...sorry
Frown
, want (buiten dat hij nu al 'iets' te veel gedronken heeft) zijn ze vreselijk aardig. We rijden 6.15u weg. Het is druk op de Interstate, maar Cris houdt rekening met ons en ze is dan ook makkelijk te volgen.

We leveren eerst nog wat eten af bij vrienden (verjaardag en we zijn van harte welkom later op de avond) en dan rijden we L.A in en naar Busby's East op Wilshire Blvd.

De auto gaat in de parkeergarage en eenmaal binnen (we staan op de guestlist) gaat Mark zich voorbereiden en zoeken wij met z'n allen een plekje aan de bar en bestellen wat te eten/drinken.

Als ook Virginia (zus van Mark) en Tony gearriveerd zijn en de zaal open is verhuizen we in afwachting van wat komen gaat.

TopTune is een singer-songwriters contest, waarbij 6 singer/songwriters willekeurig aan elkaar gekoppeld worden. Ze krijgen een song title en 17min de tijd om daar samen een song van te maken. Een jury; Gary Shapiro (comedian), Dennis Tufano (How can I be sure) en Nicole Sullivan (dog walker King of Queens) laat 1 van de 3 songs afvallen en door applaus beslist het publiek welke van de overgebleven songs dan het beste is.

Nicole Sullivan

Dennis Tufano ~ 'How can I be sure'

Helaas vallen Mark en zijn songmaatje als 1e af, maar we hebben een super gezellige avond, dus... who cares?

Wink

Na afloop besluiten we niet meer mee te gaan naar de verjaardag, maar lekker terug naar het hotel te gaan. We zeggen iedereen gedag, spreken af dat we Mark later in de week nog bellen om wat af te spreken en zoeken dan de auto op in de parkeergarage. We rijden tegelijk met Virginia en Tony weg en zij willen wel voor ons uit rijden tot we op Venice Boulevard zijn en we het verder zelf weten. Thnxx!

roelf en innessa

mooi