2014 U.S.A Mountains & Geysers

Dag 22; Three Rivers - Pacific Coast Highway - Venice Beach, CA

Zoals eergisteren al gezegd kunnen we van hier uit niet naar Kings Canyon, er is in Three Rivers niets te beleven en we hebben geen zin on de hele dag bij het hotel zwembad van 3x4m te gaan liggen. We hebben dus gi.av besloten om hier niet nog een nacht te blijven. Het plan is om in een soort van rechte lijn naar de kust te rijden en dan de Pacific Coast Highway (Highway 1) op te gaan richting Los Angeles.We zoeken dan aan het eind van de dag een hotelletje met uitzicht op zee, om morgen verder te rijden naar Venice Beach. Na het ontbijt gaan we uitchecken. Ja, we weten dat we nog een nacht geboekt hebben en ja, we weten dat we geen geld terug krijgen.

We gaan op weg en net voor San Luis Obispo gaan we de PCH op en dan zien we ook meteen, in de verte, de Pacific Ocean

Bij Goleta zetten we de auto aan de kant om even te genieten van het uitzicht en om de zoute zeelucht van de Pacific op te snuiven.

Hoe mooi is dit?

We vinden hier ook meteen een wel héél oud stukje van de Highway 1

We kunnen er even geen genoeg van krijgen.

En dan herinneren we ons ineens wat een leuk hotelletje we in Santa Barbara hadden, toen we hier in 2006 voor de 1e x waren. Heerlijk rustig, een kamer met schuifpui die op een schitterende binnentuin uit kwam. Er was een zwembad en we konden buiten, op een terrasje, ontbijten. We zitten nu vlak voor Santa Barbara en we besluiten op zoek te gaan naar dát hotel, om dan daar te overnachten. Helaas hebben we allebei geen idee meer hoe dat hotel heet en ook de foto die we in Picasaweb nog hebben, maar uiteraard ienie minie is op het scherm van de telefoon laat geen naam zien. We weten nog wel dat het in een zijstraat van de Boulevard lag, op een hoek met aan de overkant een klein benzinestationettje met een supermarkt. Daar mee komen we vast wel een eind...

We nemen, op de gok, de 2e afslag Santa Barbara en rijden al vrij snel op de Boulevard, want dat is de doorgaande weg in S.B. We rijden zo langzaam mogelijk in een poging iets te herkennen en speuren iedere zijstraat aan de linker kant in om misschien een glimp van het hotel of die benzinepomp op te vangen. Helaas. Dit stuk van de Boulevard is veel drukker dan wij ons herinneren uit 2006. Hier is het niet in de buurt. We stoppen en vragen 2 dames of zij ons kunnen helpen. We leggen uit waar we naar op zoek zijn, maar ze hebben allebei geen idee waar we het over hebben. Wel verwijzen ze ons naar het Centre of Commerce wat een klein eindje terug is, daar weten ze het vast wel. We twijfelen (geen idee waarom) en besluiten dan om eerst nog een stukje door te rijden. Niet slim, want een eindje verder buigt de Boulevard af, weg van de kust en voor we het weten zijn we Santa Barbara uit. Oeps! Wat nu? Geen nood! We rijden gewoon door, we komen vast nog wel meer hotels tegen.... We rijden nog verschillende dorpen door, maar we rijden alle hotels voorbij. Deze ziet er niet uit, te drukke straat, hier kunnen we niet keren enz.. enz.. We liggen helemaal in een deuk in de auto.... mocht iemand zich nog afvragen waarom wij altijd van te voren alle hotels boeken?? Nou, hierom!! Dit is echt helemaal niets voor ons om al rijdend vanuit de auto een hotel uit te zoeken.Het is inmiddels rond 6pm als we in Ventura bij de Starbucks stoppen. We nemen koffie en wat lekkers en als we buiten zitten te genieten realiseren we ons dat we nog maar 65 miles van Venice Beach vandaan zijn. We pakken de telefoon en bellen Alfonso van ons hotel in Venice Beach met de vraag of we vandaag al terecht kunnen en dat kan! Onze kamer is klaar en we zijn van harte welkom!

Laughing

Vlak voor Santa Monica buigt de PCH af om verderop dan weer te splitsen in de Highway 1 en de I-10. Wij moeten de rechterbaan hebben om op Neilson Way te komen, die een eindje verderop overgaat in Pacific Ave waarna we linksaf Washington Blvd op kunnen en dan ook meteen op de plaats van bestemming zijn. We nemen echter de meest rechtse baan en rijden zo de parkeerplaats van de Santa Monica Pier op!

Undecided
Das lekker handig, want we kunnen ook niet meer terug.

We moeten $10 betalen om te mogen parkeren, maar we willen helemaal niet parkeren, we willen naar Venice Beach! We leggen het uit bij de kassa en we mogen gratis de parkeerplaats op om er vervolgens aan de andere kant weer af te rijden. Nu moeten we wel even extra opletten, dat het niet nog een x gebeurt en dat gebeurt ook niet. We rijden nu goed en dit laatste stukje doen we blindelings.

Om 8pm stoppen we op de parkeerplaats van The Inn at Venice Beach. Eindpunt van onze rondreis. Hier zullen we nog een paar dagen genieten van zon, zee, strand en goed gezelschap van vrienden! We're Home away from home.