2014 U.S.A Mountains & Geysers

Dag 20; Yosemite N.P - Seqouila/Kings Canyon N.P, CA

Na een weer overheerlijk ontbijtje gaan we terug naar de kamer om daar Australië-Nederland te kijken. We hebben vandaag maar een rit van 170 miles/3uur op het programma staan, dus we hebben alle tijd. De wedstrijd begint hier om 9am (18.00u Ned. tijd), dus dat komt mooi uit. We hebben de afgelopen drie dagen regelmatig een praatje gehad met onze Amsterdamse buren die de 2 kamers naast ons bezetten en ook zij vertrekken pas als de wedstrijd is afgelopen. Alle bagage is inmiddels ingeladen, dus we zijn er helemaal klaar voor. De deur van onze kamer staat open (we zitten op de begane grond) en de buurtjes wippen regelmatig even binnen om mee te juichen bij de voorsprong van 0-1 en de 2-2 en om te mopperen bij de gelijkmaker én de voorsprong vanAustralië, maar als Nederland dan tóch wint met 2-3 is het feest

Laughing
We moeten voor elf uur uit de kamer zijn en we hebben nu nog precies 5min om uit te checken, wat we dan ook gezamelijk doen. We nemen afscheid van de buurtjes die richting San Francisco gaan en wij gaan op pad naar Seqouia/Kings Canyon N.P.

In 2006, toen we hier ook waren stonden de kranten vol van The Ferguson Rock Slide bij El Portal. Een ontzaglijke berg stenen was naar beneden gekomen en blokkeerde de weg naar El Portal volkomen. Wij gingen op dat moment de andere kant op, dus geen probleem. Nu moeten we wel richting El Portal en we hebben de Road Closed borden al gezien, maar het lijkt erop dat er een D-tour is, dus we gaan vol goede moed op weg. We zien wel.

Zo ziet zo'n rock slide er dus uit...

....en dit is dus de weg waar we over zouden moeten. Dat gaat m niet worden ben ik bang!

Er is inderdaad een D-tour aangelegd. We worden naar een soort van paralelweg geleid aan de andere kant van de Merced River....

....om een eindje verderop, voorbij de rock slide, die we goed kunnen zien vanuit de auto, over een 'noodbrug' die er inmiddels 7 jaar ligt weer terug te komen op de originele Highway Ca-140

Ze zijn volop aan het werk, maar we vragen ons af of ze die berg stenen ooit van de weg af zullen krijgen

Undecided

Aan het eind van de middag komen we aan in Three Rivers en daar staat ons een onaangename verrassing te wachten, die even wat uitleg nodig heeft. Als wij onze reis samenstellen stippelen we, uiteraard, eerst de route uit, dan worden tickets en auto geregeld en vervolgens gaan we ons verdiepen in de hotels. Met het lijstje van onze voorkeur gaan we dan naar het reisbureau waar we kijken welke hotels in het Arke assortiment zitten en welke niet. Die in het assortiment zitten worden geboekt, die niet in het assortiment zitten regelen we zelf. Zo simpel is het. Maarrrrrrr het gebeurt ook wel eens dat zij een 'alternatief' hotel beschikbaar hebben. Normaal gesproken checken we dat hotel dan eerst thuis, maar in dit geval hebben we dat niet gedaan. Seqouia N.P en Kings Canyon N.P zijn 2 parken die tegen elkaar aan liggen. We hadden een prima hotel gevonden precies in het midden waar we 3 nachten wilden blijven en dus 1 volle dag zouden hebben voor Seqouia N.P en 1 volle dag zouden hebben voor Kings Canyon N.P. Arke reizen kon dit hotel niet boeken en kwam met een alternatief hotel. Comfort Inn & Suites Sequoia Kings Canyon. We kennen inmiddels de Comfort Inn hotels en de naam doet vermoeden dat het hotel in de buurt van beide parken ligt, dus hebben we niet meer gecheckt, maar gewoon gezegd; "Boek maar!" Stomstomstom

Frown

We weten inmiddels dat het hotel vlak bij Seqouia N.P ligt, maar het onmogelijk is om in 1 dag naar Kings Canyon N.P te rijden en weer terug. Dwars door Seqouila is geen optie, omdat de weg slingert en slingert en klimt en klimt en om het park heen is geen optie, omdat de afstand dan veel te groot is. We informeren nog even ...voor de zekerheid... bij de receptie, maar daar wordt alleen bevestigd wat we al wisten; Kings Canyon N.P moeten we schrappen en we zullen vanavond/morgen eens overdenken hoe we dit gaan oplossen. Waarom dit hotel de naam van beide parken heeft zal wel altijd een raadsel blijven! We hebben allebei geen zin om hier, in the middle of no-where (Three Rivers ligt aan een doorgaande weg en waar wij verblijven is 1 hotel én een Pizza Factory) een dag rond te hangen. We informeren nog of we de laatste nacht kunnen annuleren en dat kan, maar we krijgen geen refund, omdat het hotel door een 3e partij betaald is. Als de dame achter de balie meteen de kamer op 'beschikbaar' wil zetten voor die laatste nacht, kan ik het niet laten om dát tegen te houden. We denken er nog even over na, zeg ik! Geen geld terug, maar wel die kamer onder onze kont vandaan nogmaal verhuren? No way!

Undecided

Onnodig te zeggen dat we bij de Pizza Factory gegeten hebben!

Laughing