2014 U.S.A Mountains & Geysers

Dag 17; South Lake Tahoe - Bodie - Yosemite N.P, CA

Vandaag rijden we naar Yosemite N.P, maar niet voordat we eerst naar spookstad Bodie zijn geweest.

In 1859 werd er goud ontdekt door de goudzoeker W.S. Bodey waar de plaats zijn naam van kreeg. In 1876 werd Bodie omgevormd van een geïsoleerd mijnkamp met enkele goudzoekers tot een snel groeiend Wild West-plaatsje. In 1880 had Bodie maar liefst 60 saloons. Moorden en gevechten waren dagelijkse kost. In 1893 bouwde de Standard Company er zijn eigen hydro-elektrische centrale. Vandaag de dag is Bodie het meest authentieke spookstadje in het Wilde Westen, ook al verwoestte een brand een groot deel van Bodie in 1932.

Inmiddels is Bodie een State Historic Park waar je doorheen kunt wandelen en je je toch wel een beetje in het 'Wilde Westen' waant, alleen de Cowboys ontbreken....

We starten in Green Street...

The Dolan House...

The Old Methodist Church...

The J.S. Cain Residence...

Sawmill...

The Standard Mill...

The School House

Sam Leon Bar...

The Boone Store and Warehouse...

In 1975 is de laatste bewoner uit Bodie vertrokken.

Bodie Cemetery. Waar, tot op de dag van vandaag, nog oud bewoners van Bodie begraven worden...

We lopen 2 uur rond in dit grappige stadje en dan wordt het toch wel tijd om richting Yosemite N.P te gaan.

We passeren Mono Lake...

... en rijden dan via de prachtige Tioga Pass Yosemite N.P binnen.

Aan het eind van de middag arriveren we bij Cedar Lodge, ons hotel voor de komende 3 nachten.

** Voor nóg meer foto's van deze dag, kijk bij Foto's Dag 17; South Lake Tahoe - Bodie - Yosemite N.P, CA