2014 U.S.A Mountains & Geysers

Dag 16; Ely, NV - South Lake Tahoe, CA

Vandaag opnieuw een autorit voor de boeg. We gaan richting Yosemite N.P en om daar te komen maken we nog een 'verplichte' stop bij Lake Tahoe. Het is een rit van bijna 6 uur, dus we gaan, na het ontbijt, meteen op weg. We volgen de US-50 W voor een lengte van 266,4 miles (428km). Hahaha, ondenkbaar in Nederland!

U.S. Route 50 is een belangrijke oost-west verbinding van hetU.S-Route netwerk, met een lengte van ongeveer 4800 km, van West Sacremento in California naarOcean City, Maryland aan de Atlantische Oceaan. Het gedeelte tussen Ely en Fallon in Nevada staat bekend als "the Loneliest Road in the USA".

We hoeven niet uit te leggen of er enige waarheid in de naam van de Hwy zit. De foto's spreken voor zich

Laughing

We stoppen in Cold Springs, wat niet meer dan een trailerpark is. Er is wel een kleine shop en een restaurant. We worden uitermate vriendelijk ontvangen. We drinken koffie/thee aan de bar, we delen een zalige kipclubsandwich met frites en hebben een gezellig gesprek met de eigenaresse, die de complimenten uitdeeld omdat Anja een rok aan heeft ipv een korte broek!

Sand Mountain

Als we eenmaal zicht hebben op Lake Tahoe is het snel gedaan met de rust! Het wordt drukker en drukker en als we South Lake Tahoe binnenrijden wordt het helemaal een gekkenhuis.4 banen alleen maar auto's en links en rechts een lint van hotels en casino's. Jakkie!!

Gelukkig ligt ons hotel, redelijk rustig aan het uiteinde van de stad. We checken in en lopen dan naar het Lake, wat dus werkelijk een vieze tegenvaller is. We hadden al gehoord dat je beter aan de andere kant van het meer kon zitten, maar dat lag gewoon teveel uit de route. Hier is niets te beleven. Wat mensen aan het strand en een radarboot die niet vaart.

Undecided

We moeten ook nog eten. Het hotel heeft een Indiaas restaurant, maar dat hebben we in 2012 bij Joshua Tree N.P geprobeerd en dat was met name Anja niet écht (lees écht niet) bevallen.

We willen niet meer met de auto weg en dus lopen we de South Lake Tahoe Blvd een stuk uit, maar zoveel hotels en casino's er zijn, zo weinig is er te eten.We eindigen bij de I-Hop, het is voor vandaag niet anders.