2014 U.S.A Mountains & Geysers

Dag 12; Yellowstone N.P - Grand Teton N.P - Jackson, WY

Vandaag verlaten we onze 'prachtige' Sleepy Hollow Lodge cabin

Tongue Out
en rijden we via het Grand Teton N.P naar Jackson. Als we de koffers aan het inladen zijn, staat de cabin naast ons wagenwijd open. We kunnen het niet laten even naar binnen te gluren en hoe groot is de verbazing als we zien dat deze cabin 2x zo groot als die van ons is en zowaar op de cabin lijkt die we op het internet zagen toen we de reservering maakte!?!!
Undecided
We kiepen de sleutels in een brievenbus en hebben niet de minste behoefte gedag te zeggen of achterom te kijken!

Allereerst rijden we nog een behoorlijk stuk door Yellowstone, wat uiteraard geen straf is.

We komen langs Lewis Lake....

.....met de Lewis Falls.....

.....en dan verlaten we toch echt, via de South Entrance, dit prachtige park.

We rijden vandaag maar 125miles, een kleine 3 uur en het duurt dan ook niet lang voor we de grens van het Grand teton N.P passeren.

We rijden via de Teton Park Road en komen langs het Jackson Lake

De weg is werkelijk adembenemend mooi

We stoppen bij Jenny Lake met zicht op de Grand Tetons...

...en uiteraard Mr. Grand Teton himself

Halverwege de middag komen we aan bij de Painted Buffalo Inn, ons hotel voor vannacht. Jackson is een dorp in Cowbowstyle en zeker de moeite waard om een paar uurtjes door te brengen. Mainstreet ligt op 5 minuten lopen van het hotel. Hier vind je souvenierswinkels, Indian Jewellery, heel veel art gallery's en wij bezoeken een prachtige store waar ze Indian furniture verkopen. Gelukkig verkopen ze niets wat in de koffer past!

We eten bij de Million Dollar Cowboy Bar. Boven, aan de bar zit je op zadels, maar wij kiezen voor het wat 'sjiekere' restaurant beneden.

Het menu??

Prairie Harvest Elk Filet,Caramelized Onion & Blue Cheese Roasted Squash, Garlicky Spinach & Huckleberry BBQ

Oftewel; Elandfilêt, medium rare gebakken en botermals, met gekarameliseerde uien, blue cheese aardappelpuree, knoflook spinazie en Huckleberry BBQsaus! Zooo, yummie!!!

De 'schade' is $44,- pp. Zo duur hebben we deze vakantie nog niet gegeten, maar mennnn het was iedere $$$ waard, zo lekker.