2014 U.S.A Mountains & Geysers

Dag 3; Seattle - Mount Rainier, WA

Vandaag verlaten we Seattle om naar het 1e N.P van deze vakantie te rijden; Mount Rainier. Het hotel wat we geboekt hebben is pas 2 wkn open ivm de sneeuw die, een groot deel van het jaar, op de mountain ligt, dus we zijn benieuwd!

We hoeven vandaag maar 117 miles te overbruggen, dus vanmiddag tijd genoeg om Mt. Rainier te verkennen en als we eenmaal de drukte van de stad Seattle achter ons hebben gelaten rijden we meteen de natuur in.Washington State is prachtig. We stoppen bij de Nisqually River om even de benen te strekken en te genieten van al dit moois.

Het smeltwater heeft een prachtige zacht blauw/groene kleur.

Bij de ingang van het N.P kopen we meteen een annual pas. Met deze pas kunnen we, een jaar lang, alle N.P van de V.S onbeperkt bezoeken en aangezien we aantal N.P zullen aandoen deze vakantie is dit voordeliger dan steeds los te betalen.

Het 1e zicht op de 4293m hoge stratovulkaan Mount Rainier.

Selfie met Mount Rainier op de achtergrond

De weg slingert naar boven en het duurt ook niet lang voor we op sneeuwhoogte zitten.

We stoppen....om te voelen of die sneeuw wel echt is.... en dat is zo!

Wink

Our Chevy in the snow

Sneeuwgooien

Doordat het voorjaar is komt bijna overal het smelwater met bakken tegelijk naar beneden. Prachtig!

Als we een parkeerplaats tegenkomen, waar meerdere auto's staan stoppen we, stappen uit en volgen een kleine wandeltrail

Een bruggetje brengt ons over een diepe kloof

De weg richting het hotel is prachtigen omdat er maar 1 weg is, we dus niet op de kaart of routeplanner hoeven te kijkenen we verder bijna niemand tegenkomen, kunnen we rustig van al het moois genieten.

Een bevroren bergmeer....

Nog meer sneeuw

,,,,en dan zijn we bij The Paradise Inn. Het hotel ligt op 1647m hoogte en hier stopt ook meteen de weg. Tenminste, de weg loopt wel door, maar is ivm de vele sneeuw die er nog ligt afgesloten en als je de sneeuw ziet langs de weg naar de parkeerplaats van het hotel, dan snap je het wel.

We checken in en we hebben duidelijk een kamer met uitzicht. Nice!

Vanuit de ingang van het hotel is dit het uitzicht. Een muur van sneeuw en daarachter Mt. Rainier op loopafstand.

Bizar mooi!

We kunnen helaas geen wandelroute volgen, daar heb je nu nog écht sneeuwkleding en sneeuwschoenen voor nodig, maar het is al superleuk om in je driekwartbroek en t-shirt (het is hier nl helemaal niet koud, tot je enkels in de sneeuw te staan en een klein stukje deze prachtige mountain te beklimmem.

Terug bij het hotel drinken we nog thee/koffie op het terras. Overal waar je kijkt ligt de sneeuw nog meters hoog, maar in de zon is het heerlijk warm.

We eten in het restaurant van het hotel, we hebben nl geen andere keus, hahaha, maar het is absoluut geen straf! Anja heeft een overheerlijke Ceasarsalad en Benny heeft Grilled Rib eye. We drinken nog koffie/thee in de lobby bij de open haard...hoe lekker is dat....en werken daar ook de website bij dan is het bedtijd.