2014 U.S.A Mountains & Geysers

Dag 2; Seattle, WA

Vandaag brengen we de dag nog in Seattle door. We hebben een 'to do list' en we zullen wel zien hoe ver we komen. Als eerste nemen we na het ontbijt de auto om naar het Lake View Cemetery te gaan. Niet echt een toeristische attraktie, zul je zeggen, maar als je all-time Bruce Lee fan bent en je oudste zoon draagt de naam van zijn zoon, dan moet je als je in Seattle bent naar de begraafplaats waar zowel Bruce als Brandon Lee begraven liggen.We hebben thuis al een routeplanner uitgedraaid en we hebben het dan ook snel gevonden. Het blijft gek om met de auto de begraafplaats op te rijden, maar het is hier heel normaal.

Reden we de vorige x meteen goed, nu rijden we er eerst voorbij en realiseren ons dan pas dat we al te ver zijn. We rijden een rondje en dan zijn we toch waar we willen zijn.

Waren we hier in 2010 ook al, het is absoluut niet minder indrukwekkend. Bizar is ook dat we niet de enige zijn, de auto's rijden af en aan en allemaal stoppen ze even bij dit graf.

We lopen nog een rondje over deze prachtige begraafplaats.....

.....en stappen dan weer in de auto.

We gaan op zoek naar Anytime Fitness. Er zit er één hier in de buurt en hoe leuk zou het zijn om eens uit te proberen of die sleutel idd overal ter wereld de deur van Anytime opent. We vinden het adres, maar zien geen Anytime, waarschijnlijk zit het verstopt in de lobby van een appartementencomplex oid. Jammer! Misschien komen we er later in de vakantie nog 1tje tegen.

We brengen de auto terug naar het hotel en lopen dan naar het symbool van Seattle; De Space Needle.

Er staat een behoorlijke rij bij de kassa en de rij bij de liften naar boven is nog langer. We besluiten V.I.P tickets te kopen. Ze kosten een 'vermogen', maar het scheelt ons zo'n 1,5u wachten en dat is ook wat waard.

We schieten in 43sec met de lift naar het observatieplatform op 160m hoogte,waar we een geweldig uitzicht hebben over de stad Seattle.....

.....en de Elliot Bay

Nadat we wat gegeten/gedronken hebben in het restaurant, wat op dezelfde hoogte ligt, lopen we nog 1x rond om van het uitzicht te genieten en gaan dan weer terug naar de begane grond.

Eenmaal beneden besluiten we met de Hop-on Hop-off bus mee te gaan. Helaas is het inmiddels al laat in de middag en dit is de laatste rit. We kunnen er dus wel 'on hoppen', maar moeten blijven zitten tot we weer terug bij de de Space Needle zijn, tenzij we zelf voor vervoer terug zorgen. Nu voelen we beide inmiddels toch ook de vermoeidheid wel toeslaan, dus we besluiten gewoon een lekker ritje door de stad te maken met deze bus.

Hoeveel verdiepingen zou dit zijn?

Nogmaals een mooi uitzicht over de Elliot Bay

Skyline Seattle

Mooi!

We eten bij Zeeks Pizza, vlakbij het hotel, waar we een pizza Hawai en een Ceasar salad samen delen.

De reis, het tijdsverschil én de hele dag rondsjouwen maken dat we er vroeg in liggen. Morgen Mount Rainier N.P