2014 U.S.A Mountains & Geysers

Dag 1; Amsterdam - Seattle, WA

De wekker loopt om 6.30u af. We blijven nog héél even liggen en dan is het toch echt tijd om te douchen en uit te checken. Het grappige van dit hotel, achter de douane, is dat je nu eerst weer door de douane moet om via de vertrekhal bij de balie in te checken, je koffer af te geven en dan weer door de douane op dezelfde plek terecht te komt als waar je gestart bent, alleen nu mét boardingpas en zonder koffers. Snappen jullie het nog?

Goed, als de koffers weg zijn en vóór we door de douane gaan, halen we nog eveneen frisse neus.

Eenmaal door de douane lopen we naar de tax-free shop voor shag. Benny neemt 2 sloffen van 5 pakjes en een doos vloei. Voldoende dus voor 30 dgn USA. Bij de kassa geef ik netjes mijn boardingpas af om te scannen en vraag meteen of het klopt dat je met deze boardingpas op de terugweg ook weer tax-free kunt shoppen (iets wat Marley van iemand gehoord had). Nee dus! Je kunt dan weer shoppen op de luchthaven van vertrek met de bijbehorende boardingpas.Goed dat weten we dan ook weer. Alle spulletjes gaan netjes in een tasje en dan gaan we op weg naar de koffie en een ontbijtje. Tot Anja zich ineens realiseert dat we dus die shag helemaal niet betaald hebben!! We staan stil, kijken elkaar aan...."Benny roept nog "Das een lekker begin van de vakantie", maar dan lopen we toch terug, om alsnog te betalen. Door de vraag van Anja (afleidingsmanoeuvre) is de dame het vergeten en zo willen we eigenlijk de vakantie niet beginnen. Deze rondreis kost genoeg $$$ en moeten we dan 'rijk' worden van een paar pakjes shag? Verder is de boardingpas gescand, dus ze weten wie we zijn en waar we naar toe gaan en hebben we het idee dat het vliegtuig iig in de lucht blijft als we alsnog betalen. Hahahaha!! Zodra we de winkel in lopen komt er een smile op het gezicht van de kassadame. Ze is zo blij dat we terug zijn. Ze had al op de boardingpas gekeken bij welke gate we moesten zijn, met het idee om ons nog even op te zoeken. We rekenen alsnog alles netjes af en krijgen als dank een doosje met chocolaatjes in Delftsblauw papier én een Delftsblauw klompje/sleutelhanger. Dat is aardig. Daar kunnen we wel iemand blij mee maken in de V.S.

Nu is het dan toch echt tijd voor koffie en wat lekkers en dan gaan we richting de gate, waar onze Delta plain al klaar staat.

Handbagage wordt gecheckt en wij gaan zelf ook nog even door de scan en dan is het boardingtime.

We hebben heerlijk 2 stoelen aan het raam. Voordeel van Delta is, dat er maar 2 stoelen bij het raam zijn en geen 3 zoals bij KLM, waar dan één van ons altijd in het midden zit én er altijd een vreemde naast je zit. Precies op tijd gaan we de lucht in.

We kijken een filmpje en laten ons verwennen door de crew met eten (pasta or chicken?) en drinken.

Vlak voor we landen vliegen we nog over Mount Rainier waar we overmorgen naar toe gaan.

En om 11.35am, plaatselijke tijd, landen we op Seattle-Tacoma International Airport

Na de gebruikelijke vragen bij de douane, business or pleasure?....what are you planning to do? ...how much money do you have with you?....what do you do for a living? mogen we door om de koffers op te halen. Dit x geen extra controle voor de koffer met Dutch food, dus we staan in no-time buiten. We zoeken een plekje om in het zonnetje te zitten, zodat Benny het nicotinegehalte weer op pijl kan brengen en wachten ondertussen meteen op de Alamo shuttle die ons naar de huurauto zal brengen.

Bij Alamo laten we ons dit x niets, maar dan ook helemaal niets aansmeren! Geen extra verzekering en al helemaal geen upgrade van de auto, al probeert de meneer ons nog wel wijs te maken dat deze auto misschien te 'licht' is voor de trip die we gaan maken! WAAHAAAHHH, dit is niet de 1e x dat we dit doen, vriend! We vragen nog of Bonnie er is, de dame die er in 2010 voor gezorgd heeft dat we onze videobandjes, die onder de passagiersstoel waren blijven liggen - zie http://benny-anja.reismee.nl/- terug kregen, maar de afdeling lost & found zit helaas in een ander pand. Jammer, we hadden haar graag nogmaals bedankt. Als al het papierwerk in orde is gaan we naar de parkeergarage waar we zelf een auto uit mogen zoeken. Keus genoeg....

.....maar, na even twijfelen, kiest Benny toch voor de Chevrolet Equinox. Deze auto hadden we tijdens onze Route 66 roadtrip ook - http://benny-anja-route66.reismee.nl/- en dat is ons prima bevallen.

De koffers gaan in de achterbak, kaart en routeplanner worden tevoorschijn gehaald en dan kunnen we op weg. Het is maar een kwartiertje rijden en dat doen we dan ook nog in 1x goed.

We verblijven 2 nachten inde Travellodge Seattle by the Space Needle

Helaas geen uitzicht op de Space Needle, die idd zichtbaar en op loopafstand is vanaf het hotel, maar de kamer ziet er goed uit.

We zetten eerst koffie en gaan dan nog even aan de wandel. We moeten toch wakker blijven om niet helemaal ondergedompeld te worden in de jetlag. We lopen naar de Space Needle, eten wat bij McDonalds en dan gaan we terug naar het hotel. Vanavond vroeg naar bed. Morgen gaan we Seattle verkennen.