2014 U.S.A Mountains & Geysers

De voorbereidingen

Hallo allemaal,

Nu de beslissing is genomen en we volgende zomer weer een 30dgn rondreis gaan maken door de V.S wordt het tijd voor de voorbereidingen.

De datums van heen- en terugreis staan vast, dus als eerste worden op het reisbureau de tickets geboekt. We vliegen op vrijdag 30 mei 2014 om 08.55am met vlucht DL0233 (een KLM vlucht uitgevoerd door Delta Airlines) rechtstreeks naar Seattle. We hadden eerst de middagvlucht geboekt (later in Seattle, beter voor de jetlag), maar die is inmiddels geannuleerd. Op vrijdag 27 juni (Happy Anniversary) vliegen we om 13.55pm met KLM weer terug naar Amsterdam, waar we dan op zaterdag 28 juni om 9.05am aan zullen komen.

Auto is meteen ook gereserveerd bij Alamo, want wat is een rondreis zonder auto?

Tongue Out
We hebben ook deze x voor een Intermediate SUV gekozen, want een béétje comfort mag wel. Nu weet je nooit precies welke auto er klaar staat, dat verschilt per Alamo, maar uiteraard hopen we weer op een Jeep of een Chevrolet.

Dan is het tijd voor de reis zelf. Normaal gesproken nemen we een reis uit de gids en passen die dan aan, maar deze x kwam er eigenlijk geen reis in de buurt van onze wensen, dus hebben we het anders aangepakt. We hebben 2 aansluitende roadmaps op de grond gelegd, zodat ons hele reisgebied er op stond. Aankomst en vertrek....Seattle en Los Angeles....hebben een gele plakker gekregen. De plekken waar we zéker naar toe wilden hebben een oranje plakker en dan is het nog een kwestie vande rest invullen en dat hebben wemet een blauwe plakker gedaan.. En dat ziet er dan zo uit!

Nu willen wij nooit té veel miles rijden op een dag, dus als dit op papier staat halen we mapquest erbij. Een Amerikaanse routeplanner waarbij je steeds stops toe kunt voegen en zo de hele reis kunt uitstippelen.

We komen uit op een totale afstand van +/-2803 miles, wat iets meer is dan 4500km.

Wat ons betreft ziet het er prima uit zo!