2014 U.S.A Mountains & Geysers

Dag 8; Twin Falls (Jerome) - Craters of the Moon N.P - Idaho Falls, ID

We zijn 'pas' om half 8 wakker. Na douche en ontbijt laden we de koffers weer in de auto en gaan we op weg naar Idaho Falls. In plaats van in 1x door te blazen over de Interstate rijden we binnendoor, zodat we het Craters of the Moon N.P tegen komen.

Craters of the Moon is een National monument met 3, relatief jonge, lavavelden, ontstaan door een 52mile lange scheur in de aardkorst.

Uiteraard bezoeken we 1st het Visitors Centre, waar even geen plek is op de parkeerplaats, omdat de Corvette club op bezoek is.....

Als we ze allemaal 'uitgezwaaid' hebben gaan ook wij richting de 7mile-loop die ons door het park zal brengen.

De eerste stop is bij North Crater Flow, waar we een 0,3-mile trail lopen.

De scheur in de aardkorst is goed te zien.....

.....evenals de lava stroom....

Cinder Cone Fragments

De volgende stop is Inferno Cone, waar we een 'stukje' moeten klimmen....

Op 1884m hoogte is het uitzichtt over het Craters of the Moon N.M prachtig!

Er staat hier boven, niet normaal, zo veel wind. We kunnen geen selfie nemen, omdat de camera dan uit je handen waait! Helaas kun je op de foto niet écht goed zien hoe hard de wind hier is

Undecided

Devils Orchard.....

Als je hier staat zie je, zonder dat je er moeite voor hoeft te doen, de vulkanen spetteren en de kolkende, bloedhete (1200*C) lava bubbelend naar beneden komen. Needless to say dat wij helemaal niets in te brengen hebben bij het geweld dat de aarde voort kan brengen....

En mocht je denken dat hier weinig groeit....

Terug bij het Visitors Centre gaan we richting hotel en zodra we Idaho Falls binnenrijden....
Tadaahhhhh....

Daar is tie dan: Anytime Fitness USA!!

Laughing
. We willen eigenlijk wel graag naar binnen, maar dat betekent dat de kofferbak én beide koffers open moeten, om sleutels en sportkleding eruit te vissen en daar hebben we dus ff niet echt zin in.
Tongue Out
Misschien morgenochtend.....

We hebben het hotel snel gevonden. Het ligt prachtig, tegenover de Falls in de Snake River.

Als we ingecheckt hebben maken we nog een wandeling langs de rivier en de watervallen en speuren meteen naar een restaurant voor vanavond.

We eten vlakbij het hotel bij een bierbrouwerij. Benny heeft Beafstrips met groente en fries en Anja een Ceasarsalad aangevuld met garnalen. De porties zijn hier van een on-Amerikaans formaat, dussss....is er ruimte voor een toetje. Chocoladecake met walnoten en een chocoladeganache, caramelsaus en whipped cream met gesuikerde pecannoten.....